Trasy na kolo a běžky

TrasyTrasyTrasy

…trasy na běžky (podrobné info)

Rejvíz je při své nadmořské výšce cca 780 m n.m. a současně umístěním na náhorní plošině ideálním místem pro výlety na kole a koloběžce (a na běžkách) nejen pro sportovce ale i pro rodiny s dětmi.

Několik osvědčených a oblíbených tras na kola a koloběžky v okolí Rejvízu:

Rejvíz – údolím Černé Opavy – Drakov – Vrbno p. P. – 12 km, nenáročný výlet i pro menší děti, převážně asfaltová lesní cesta bez silničního provozu, převýšení cca 200 m – mírný sjezd celou trasu.
Z Rejvízu směr Starý Rejvíz, dále po červené (cca 3 km cesta vhodná pro horská kola) nebo po asfaltové cestě – značená cyklotrasa. Ve Vrbně p. P. – Mnichově rybářská bašta – pečené ryby, točené pivo. Cestou zřícenina tavící pece.

Rejvíz – Most přes Černou Opavu – Pod Orlíkem – Lysý Vrch – Videlský kříž – 25 km, převýšení na prvních 5 km (Pod Orlíkem) cca 400 m – stoupání, dále přibližně po vrstevnici, po rozcestník Pod Orlíkem asfaltová lesní cesta, dále klasická lesní cesta.
Z Rejvízu na Starý Rejvíz, dále po cyklotrase č. 55, od Mostů pře ČO po cyklotraseč. 6074 (směr Ruský hřbitov, Opavská chata).
Od rozcestníku Pod Velkým Bradlem možný sjezd po zelené do Jeseníku – Bukovic – krásný několikakilometrový sjezd po asfaltové lesní cestě s převýšením cca 500m, u vyústění na státní silnici restaurace U Lukáčů.
Před Lysým vrchem možný sjezd po modré do Domašova – krásný několikakilometrový sjezd po lesní cestě s převýšením cca 500m, u vyústění na státní silnici restaurace U Cimbury.

Rejvíz – Most přes Černou Opavu – Pod Orlíkem – Pásmo Orlíka – Bílý Potok – Vrbno p. P. – 25 km, celkové převýšení cca 950m, převýšení (stoupání) na prvních 6 km (Pásmo Orlíka) cca 550 m, po rozcestník Pod Orlíkem asfaltová lesní cesta, cca 1 km k Pásmu Orlíka klasická lesní cesta (žlutá turistická – prvních 200m obtížně sjízdné), dále opět asfaltová lesní cesta, údolím Bílého Potoka krásný dlouhý sjezd (cyklotrasa 6067).
Variantně od rozcestníku Pásmo Orlíka možno pokračovat po zelené turistické směr Vrbno p. P. – sjezd je o něco kratší, prudší.

Rejvíz – Starou cestou – Jeseník – 12 km, převýšení (sjezd) cca 350m. První cca 2 km po státní silnici, odbočíme vlevo a sjíždíme asfaltovou lesní cestou kolem Vrchovištního potoka (napojíme se na modrou turistickou), po státní silnici dále do Jeseníku.
Sjízdné i na trekových kolech, místy kamenitá cesta.

Rejvíz – Vysoká jedle – Mýtinka – Jeseník – 9 km, převýšení (sjezd) cca 350m. První cca 2 km po státní silnici, odbočíme vpravo a sjíždíme lesní cestou zelená turistická, od hotelu Mýtinka po státní silnici dále do Jeseníku.
Trasa vhodná spíše pro horská kola, místy prudký sjezd.
Neváhejte se informovat na vhodné trasy u svého ubytovatele – slušný ubytovatele se zájmem o své hosty Vám doporučí přiměřené trasy i mimo značené cesty, okomentuje Vámi vybrané trasy, upozorní na zajímavá místa….